Room List
Other Rooms
Usefull Links
Farhan Wd
از چیزی که در موردش چیزی نمیدونید الکی دفاع نکنید ! + ویدیو

از چیزی که در موردش چیزی نمیدونید الکی دفاع نکنید ! + ویدیو

توی این برنامه پیرز مورگان از یک معترض که وگان (گیاه خوار مطلق) هست میپرسه ، آواکادو میخوری؟ که فرد چند بار سعی میکنه به جای گفتن بله یا خیر از زیرش در بره و بگه که

من بر اساس یه رژیم غذایی عمل میکنم و میرم جلو .... که پیرز اجازه نمیده توضیح بده و فقط ازش میخواد که جواب سوالش یعنی آواکادو میخوری ؟ رو بده که وقتی فرد دو بار سعی میکنه که توضیح بده و میبینه نمیتونه از پس پیرز بر بیاد از لفظ لیدینگ استادی استفاده میکنه که معنی تحت اللفظیش (کلمه کلمه اش) میشه تحقیقات پیشرو در زمینه ای خاص! اما باز هم پیرز اجازه نمیده و ازش میخواد که جواب سوالشو بده و از جواب دادن به سوالش طفره نره و خلاصه در آخر این خانم میگه که بله و پیرز هم پشت پرده تولید آواکادو و بادام رو در کالیفرنیا باز میکنه و میگه میلیارد ها زنبور برای تولید آواکادو و بادام میمیرند ! پس اگر تو ادعا میکنی که برات جون موجوادت زنده مهمه پس نباید آواکادو بخوری ! .... تو همش ادعا میکنی که برات جون موجودات زنده و حیوانات مهمه ولی تو حتی به یه کوچیکشونم اهمیت نمیدی ! ینی در واقع تو کوچیک ترینشم واست مهم نیست ! چ برسه به بقیش!

قضیه دقیقا همینجاست ، مشکل همینجاست که ما بهش میگیم ایدیولوژی ، ایدیولوژی همیشه شکست میخوره و دلیلشم سادست ! دلیلش دقیقا خودِ ایدیولوژی هست ! 

در واقع ایدیولوژی ها از قبل ظرف میسازن ! به عبارتی اجازه نمیدن که قوانین جدید وارد بشن و ظرف رو تشکیل بدن به عبارتی مثل یک لیوان شیشه ای میمونن که تمام قوانین و آرمان ها و اهداف اون ایدیولوژی مثل یه نوشیدنی باشه به عبارتی یه لیوان در نظر بگیرید که توش نوشابست ! لیوانه ایدیولوژی هست و نوشابه هم اهداف ! حالا شما هیچ وقت نمیتونید توی این لیوان دوغ بریزید ! حتی اگر بدونید نوشابه بده ! چون دوغ به نوشابه نمیخوره و شما هیچ وقت نمیتونید توی این لیوان جا باز کنید چون این یه لیوانه و همینقدر فضا داره و بیشتر هم نمیشه ایدیولوژی یعنی این ! وقتی ایدیولوژی میسازید یعنی دارید یه ظرف تعریف میکنید ! چرا یه بار یاد نمیگیرید که ایدیولوژی نسازید ؟ یاد بگیرید جای ایدیولوژی ساختن و ظرف ساختن ! یک nonideao بسازید ، این اسم رو واسش انتخاب کردم چون فکر میکنم بهترین چیزی هست که میشه واسش گذاشت nonideao ینی ایدیولوژی ای که ایدیولوژی نیست به عبارتی ایدیولوژی ای که ظرف نداره بلکه اون موادی که درش هستن تعریفش میکننن برای مثال همون مثال لیوان و نوشابه رو در نظر بگیرید ! فکر کنید یه چوب جادویی داشته باشید و بتونید یهویی لیوان رو حذف کنید ولی نوشابه نریزه و مثل حالت اولش بمونه حالا میتونید هر نوشیدنی دیگه ای که دلتون میخواد در کنار نوشابه بریزید ! چرا؟ چون الان دیگه این لیوان نیست که ایدیولوژی رو تعریف میکنه در واقع این نوشیدنی ها هستند که اون ایدیولوژی رو تعریف میکنند در یک جامعه هم باید حواسمون باشه که در واقع این تک تک ما ادما هستیم که ایدیولوژی و جامعه رو تعریف میکنیم نه ظرفی که مثل فمینیسم ، وگانیسم ، هتروسکشوال ، هوموسکشوال ، ماسکیولیسم ، سرمایه داری ، شاهنشاهی ، جمهوری ، و غیره !... اینا همشون از قبل ظرف ایجاد کردند به عبارتی مثلا از دیدگاه انسانی و حقوق بشر واقعی (نه اون تقلبی که ما رو جهان جنوب یا سوم میخونه! و با چشم آبی ها و مو بلوندا قابل مقایسه نمیدونه!) فروش اسلحه به افراد عادی در جامعه یک کار غیر انسانی با تبعات فاجعه بار هستش اما در آمریکا این اتفاق میوفته و بار ها و بار ها تلاش شده تا این کار اتفاق نیوفته ولی هر بار رد شده ! میدونید چرا؟ چون نفروختن اسلحه در ظرف سرمایه داری نمیگنجه! حتی اگر انسانی باشه ، حتی اگر خوب باشه ، حتی اگر باعث بشه از کشته شدن میلیون ها آدم جلوگیری بشه اما باز هم این اتفاق میوفته چون ایدیولوژی یه ظرف داره و اینجا در واقع اون ظرف هست که نوشابه رو تعریف میکنه نه نوشابه ظرف رو ... یا به معنای واقعی این سرمایه داری هست که قوانین رو تعریف میکنه نه قوانین سرمایه داری رو و این قضیه در مورد تمام نظام های دنیا صادقه !

پ.ن : هنوز دارم روی این موضوع کار میکنم و امیدوارم به زودی تبدیل به یه مقاله خیلی خفن بشه تا شاید بتونه دید باز تری رو از این موضوع بهتون بدم ! مرسی که اینو خوندید !

۷ دیدگاه تا به حال ثبت شده است رفتن به فرم ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یه استیکر به متن بالا بدید کامنت دهی قفل است
استیکر اضاف شدادامه متن خود را در خط بعدی بنویسید
خنده عقل کل گمشو بیرون هن؟ لایک ببعی ترس ببعی ننه قمر فداتم گربه گریه نکنید سلامو کوفت تولدمه

data for room will be here it doesn't display in browsers