Room List
Other Rooms
Usefull Links
Farhan Wd

انقراض مرد ها!

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دیلی‌میل، مردان از زمان آغاز بشریت نقشی حیاتی در تعیین جنسیت نسل بعدی ایفا کرده‌اند. در واقع کروموزوم Y که تقریبا نیمی از اسپرم را تشکیل می‌دهد، معین می‌کند که کودک پسر باشد یا دختر.

اگر کروموزوم Y حضور داشته باشد، کودک پسر خواهد شد در حالی که عدم حضور این رشته DNA منجر می‌شود که کودک دختر شود.

حالا دانشمندان فکر می‌کنند که کروموزوم Y در کمتر از پنج میلیون سال آینده به طور کامل ناپدید خواهد شد و نسل مردان از روی زمین محو خواهد شد.

دکتر پیتر الیس و پروفسور دارن گریفین از دانشگاه کنت درباره پیامدهای این تغییر ژنتیکی مطالعاتی انجام داده‌اند. کروموروم Y شاید نماد مردانگی باشد اما کاملا واضح است که هیچ قدرت یا پایداری ندارد.

با وجود این که کروموزم Y ژن SRY، که تعیین کننده جنسیت نطفه است، را حمل می‌کند اما شامل ژن‌های کمی می‌شود و تنها کروموزومی است که برای حیات ضروری نیست. به هر حال زنان فاقد این کروموزوم را هستند و مشکلی هم ندارند.

علاوه بر این کروموزوم Y به سرعت در حال انقراض است که این امر زنان را با دو کروموزوم X کاملا طبیعی و مردان را با یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y رو به انقراض باقی می‌گذارد.

اگر نرخ انقراض به همین منوال ادامه پیدا کند، کروموزوم Y تا 4/6 میلیون سال دیگر به طور کلی از صفحه روزگار پاک خواهد شد.

شاید 4/6 میلیون سال دیگر زمان طول و درازی باشد اما باید این نکته هم در نظر گرفت که حیات از 3/5 میلیارد سال پیش روی زمین وجود داشته است.

وضعیت کروموزوم Y همیشه این گونه نبوده است. اگر زمان را به 166 میلیون سال پیش و زمان اولین پستانداران بازگردانیم، این داستان کاملا متفاوت بوده است.

نمونه ابتدایی کروموزوم Y به اندازه کروموزوم X بوده است. همچنین هر دوی این کروموزوم‌ها شامل ژن‌های مشابهی بودند. با این حال کروموزوم Y در طول زمان دستخوش نقص‌های اساسی شده است.

برخلاف کروموزوم‌های دیگر که در هر سلول از هر کدام دو کپی وجود دارد، از کروموزوم Y تنها یک کپی وجود دارد که از پدرها به پسرها به ارث می‌رسد.

این امر بدین معناست که ژن‎های کروموزوم Y تحت نوترکیبی ژنتیکی، درهم ریختگی ژن‌ها که در هر نسل اتفاق می‌افتد و احتمال آسیب جهش ژنتیکی را کاهش می‌دهد، قرار نمی‌گیرند.

بنابراین کروموزوم Y که از مزایای نوترکیبی ژنتیکی محروم است، در طول زمان رو به زوال می‌رود و در نهایت به طور کلی از بین می‌رود.

-مترجم :هانا حیدری


نمیدونم چرا ولی خیلی خیلی دوست دارم توی اون دوره باشم و ببینم 🥺 این قضیه رو 😍 به نظرم خیلی جالب میاد!
که روز به روز داریم کم یاب تر میشیم ... و طبیعتا یه روزی از بین میریم!
ینی تا اون روز چه هدفی رو دنبال کردیم؟! 
ینی طبیعت الان ما رو بدرد نخور حساب میکنه؟!
در هر صورت ... میخوام باشممممممممممممممممممم

۶ دیدگاه تا به حال ثبت شده است رفتن به فرم ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یه استیکر به متن بالا بدید کامنت دهی قفل است
استیکر اضاف شدادامه متن خود را در خط بعدی بنویسید
خنده عقل کل گمشو بیرون هن؟ لایک ببعی ترس ببعی ننه قمر فداتم گربه گریه نکنید سلامو کوفت تولدمه

data for room will be here it doesn't display in browsers